Színözön

!!!Az első magyar nyelvű beszédfelismerésen alapuló játékprogram!!!

Örömmel jelentjük be, hogy új fejlesztéseinknek köszönhetően a tenyérszámítógépeken is lehetővé vált magyar nyelvű beszédfelismerő rendszereink használata. Az első elérhető alkalmazás a korábban már nagy sikert aratott "Színözön" játék HP iPAQ Pocket PC-re készült változata. A program a HP valamennyi Pocket PC 2003 operációs rendszert futtató tenyérgépén működik.

A Színözön 1.5 játékunk a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat által kiírt "Számítógépes játékprogramok készítése agresszív elemek nélkül, 6-15 éves gyermekek számára" pályázatán a 9. helyezést érte el. Az erről szóló oklevelet itt tekinthetik meg.
A Színözön 1.5 legnagyobb újdonsága, hogy a gyerekhangokat sokkal jobban ismeri fel elődjénél, de a felnőttek hangját is jobban érti.
Bemutatjuk első olyan saját fejlesztésű játékunkat, amely beszédfelismerésen alapul, azaz a játék vezérlése beszédhanggal történik. A program a közismert Master Mind játékot ruházza fel a hallás képességével. A program magyar nyelven ért, magyar szavak bemondásával lehet játszani. A szavak felismerése személyfüggetlenül történik, vagyis nem kell előzetesen betanítani, a program az indítás után bárki hangját képes felismerni. A játék párbeszédes formában zajlik, a bemondott szavakat a program megismétli, visszakérdez vagy válaszol.



                                
Játékszabályok
  • A játék lényege, hogy a gép által elrejtett 4 golyó színét és ezek sorrendjét kitaláljuk. Minden egyes tippünk után a gép fekete és/vagy fehér "tüskékkel" válaszol. A fehér tüske jelentése: egy golyó színét eltaláltuk (de a helyét nem), a fekete tüske jelentése: egy golyó színét és helyét is eltaláltuk. Azt, hogy melyik golyóra vonatkoznak az egyes tüskék azt nem árulja el a gép, ezt nekünk kell kitalálnunk az egyes tippekre adott válaszokból.
  • A játék során a következő színeket lehet bemondani (Figyelem, pontosan ezeket a szavakat kell használni!): "piros", "fehér", "kék", "rózsaszín", "narancs", "lila", "sárga", "zöld".
  • Ha egy sorban mind a négy színt bemondtuk, akkor a "rendben" szóval lehet a tippet értékeltetni a géppel.
  • Az utoljára bemondott tippet a "mégsem" szóval lehet érvényteleníteni.
  • A "súgó" vagy a "segítség" parancsokat bármikor kiadva egy új ablakban megjelenik a játék leírása, valamint a használati útmutató. A parancsok ismételt kiadásával az ablak bezáródik.
  • A "szabad a gazda" parancsot bármikor kiadva a helyes megfejtés megjelenik a kérdőjelek helyén.
  • Az "új játék" paranccsal bármikor elölről kezdhetjük a játékot.
  • A "kilépés" hatására befejezhetjük a játékot.
  • Ez utóbbi három parancsot a gép kérdésére meg kell erősíteni az "igen" vagy a "nem" szóval.
Fontos tudnivalók a játék használatáról
  • A mikrofon erősítését állítsa maximumra a keverőben.
  • A többi hangforrást kapcsolja ki/halkítsa le/némítsa el.
  • A hangszóró hangerejét állítsa akkorára, hogy még ne érzékelje a mikrofon.
  • Nagyon fontos, hogy ne legyen jelentős háttérzaj! (tv, rádió, beszélgetés stb.)
  • Beszéljen tisztán, érthetően, normál tempóban, hangosan. (Nem kell kiabálni, de a halk beszédet nehezebben ismeri fel a program.)
  • A szavak bemondása után lehetőleg ne fújja ki azonnal a levegőt.

Változások az 1.0 verzió óta:
  • javított beszédfelismerés, különösen a gyerekhangok esetén
  • beépített súgó
  • billentyűzetről is használható

A játék beszédfelismerő rendszerének jellemzői:
  • Felismerési pontosság: >95%
  • Támogatott hardverek: Pentium@133MHz, 32MB RAM, hangkártya, mikrofon (opcionálisan: hangszóró)
  • Szoftverigény: Linux, Windows95/98/NT/2000/ME/XP/Pocket PC 2003